در زمینه تاثیر محیط برگرفته از طبیعت تحقیقات مفصلی توسط پروفسور ارنست به همراه تعدادی از محققان در دانشگاه University of Limerick انجام پذیرفته که نتایج جالبی را رقم زده است، در این تحقیق فروشگاه های خرده فروشی و زنجیره ای مورد مطالعه مفصل قرار گرفته بودند.

تفاوت دکور فروشگاه های مورد مطالعه

فروشگاه های مورد مطالعه در دیزاین با خرید ترموود دکوراسیون آن را از چوب ساخته و از گیاهان فراوان برای جلب توجه استفاده نموده بودند(برای مطالعه بیشتر می توانید گرین وال را دنبال فرمایید) در مقابل تعدادی از فروشگاه های مورد مطالعه بجای استفاده از نمای چوبی ساختمان در دکور خود از دیگر المانهای مصنوعی مانند فلز و یا کامپوزیت بهره گرفته بودند.

در این تحقیقات فرضیه هایی از قبل مورد  پژوهش قرار گرفت.

  • تاثیر چوب و گیاه در محیط فروشگاه
  • تاثیر چوب نما و گرین وال بر روی پرسنل فروشگاه
  • تاثیر چوب نما و دیوار سبز بر روی مشتریان

در این مقاله سعی گردیده شرح مختصری از نتایج در اختیار خواننده گرامی قرار داده شود

چوب ترموود

تاثیر چوب و گیاه در محیط فروشگاه

  • مواد طبیعی، گیاهان و مخصوصا گرین وال رطوبت محیط را بالا برده و سبب نشاط محیطی بیشتر می گردد.
  • به دلیل اینکه نمای چوبی ساختمان حرارت را کمتر از مواد مصنوعی جذب می نماید فضا مطبوع می گردد.
  • به دلیل استفاده از چوب ترموود فروشگاه ها 15 درصد نیاز کمتری به استفاده از سیستم تهویه مطبوع و سیستم های گرمایشی داشتند
  • محیط به میزان زیادی خوشبو تر می شود.
  • به دلایل ژنتیکی محیط تاثیر بسیار مثبت تری بر روی افراد دارد.
  • وزن سازه چوب ترموود بسیار سبک و استفاده از آن آسان می باشد.
  • بازیافت و استفاده از مواد طبیعی امکان پذیر می باشد.
  • استفاده از کرین وال و چوب نمای ساختمان به میزان زیادی در حفظ محیط زیست موثر می باشد.

تاثیر چوب نما و گرین وال بر روی پرسنل فروشگاه

به دلیل فضای مناسب در فروشگاه های مورد مطالعه، دما و رطوبت مناسب حاصل از نمای چوبی و گرین وال پرسنل به شرح زیر بازدهی بالاتری داشتند.

  • تمایل به اضافه کاری در فروشگاه های با دکور طبیعی 18 درصد بالاتر است.
  • ترک خدمت کارکنان به میزان 27 درصد کمتر می باشد.
  • میزان تاثیرات روحی و مقاومت در برابر فشار کار به میزان قابل توجهی در پرسنل باتر بود.
  • به دلیل دما و رطوبت مناسب پرسنل دیرتر احساس خستگی ناشی از شغل خود را احساس می نمودند.
  • رفتار پرسنل فروشگاه با مشتریان به میزان قابل توجهی بهبود می یابد 

تاثیر چوب نما و دیوار سبز بر روی مشتریان

  • به دلیل ایجاد فضای مطبوع مشتریان 26 درصد وقت بیشتری را در فروشگاه ها سپری می نمودند.
  • برخورد مشتریان با پرسنل فروشگاه از کیفیت بهتری برخوردار بود
  • بازگشت مشتریان مجدد به فروشگاه در حدود 32 درصد بیشتر بود.
  • مشتریان به طور متوسط 8 درصد خریدشان افزایش می یافت.

لطفا جهت بهبود مطالب دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.