امروزه یکی از موارد اثر گذار در هر کسب و کاری فضاسازی و دکوراسیون مربوط به آن محیط می باشد، طبیعی است که فضای فروشگاه هم از این قانون پیروی می نماید! تمامی تحقیقات بازاریابی در کسب و کار های خرد و متوسط نشان از اثر بخشی دکوراسیون بر محیط فروشگاهی دارد، با این وجود دکوراسیون فروشگاهی باید دارای ویژگی های زیر باشد.
- احساس مثبت به مراجعان و مشتریان منتقل بنماید
- مشتریان را تشویق به خرید بنماید
- جهت معرفی کالا و خدمات مناسب باشد
- عمر مفید آنها بالا بوده و دیرتر دچار فرسودگی گردد
- هزینه مناسبی را به کارفرما تحمیل نماید
- با نوع کسب و کار هماهنگ باشد