امروزه یکی از موارد اثر گذار در هر کسب و کاری فضاسازی و دکوراسیون مربوط به آن محیط می باشد، طبیعی است که فضای فروشگاه هم از این قانون پیروی می نماید! تمامی تحقیقات بازاریابی در کسب و کار های خرد و متوسط نشان از اثر بخشی دکوراسیون بر محیط فروشگاهی دارد، با این وجود دکوراسیون فروشگاهی باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • احساس مثبت به مراجعان و مشتریان منتقل بنماید
  • مشتریان را تشویق به خرید بنماید
  • جهت معرفی کالا و خدمات مناسب باشد
  • عمر مفید آنها بالا بوده و دیرتر دچار فرسودگی گردد
  • هزینه مناسبی را به کارفرما تحمیل نماید
  • با نوع کسب و کار هماهنگ باشد

نقش دکور سبز در دکوراسیون فروشگاهی

در صورتی که شما تمایل داشته باشید از المان های برگرفته از طبیعت جهت دکوراسیون خود استفاده نمایید در اصطلاح به آن دکوراسیون سبز می گویند، المان هایی مانند گرین وال ، گرین وال مصنوعی(دیوار سبز مصنوعی) و همچنین انواع درخت مصنوعی و درختچه مصنوعی، این المان ها علاوه بر نقش زیبایی بصری خود عامل حفظ رطوبت محیط می باشند مثلا گرین وال و آبنما به شکل مناسبی رطوبت هوای محیط را افزایش و دمای محیط را کاهش می دهند، 

نقش دکوراسیون در فضاسازی محیط

در فضاسازی محیط طراح داخلی ممکن است از برخی فضاها الهام بگیرد، مثلا بخواهد فضای ساحلی و یا حتی استوایی را در فضای فروشگاه اجرا نمایید در این صورت می تواند از خزه تثبیت شده، درخت مصنوعی استوایی نظیز موز، نخل و نارگیل همچنین از چوب ترموود استفاده نماید، این فضا سازی ها حتی در فروش کالا و خدمات می تواند به شکل مناسبی تاثیرگذار باشد! مثلا برای فروش محصولات مربوط به شنا و تفریحات ساحلی می توان از المان های ساحل استفاده نمود

نقش مستقیم دکوراسیون در فروش کالا

تمامی مطالعات نشان داده اند که دکوراسیون فروشگاه ها نقش مستقیمی در گردش مراجعان در محیط و وقت گذرانی در محیط فروشگاه دارد، به معنای این است که مراجعان توانایی دل کندن از یک فضای درست و حسابی را ندارند و تمایل دارند اوقات خود را در کنار خرید بیشتر در آن محل بگذرانند، به این ترتیب وقت گذرانی بیشتر به معنای خرید بیشتر می باشد، در این صورت مراجعان حتی تمایل خواهند داشت از فضای کافه و رستوران مجموعه نیز استفاده نمایند

چه نکاتی در خرید بیشتر مشتریان نقش اساسی دارد

امروزه بسیاری از مدیران بازاریابی بر احساس مشتریان نسبت به فضای فروشگاهی اتفاق نظر دارند! نقش چیدمان فروشگاه را نیز اصلا نباید از نظر دور داشت، بهتر است کالاهایی را که بر روی آنها تمرکز داریم را بیشتر در دسترس قرار دهیم! استفاده از تبلیغات محیطی نیز می تواند نقش اساسی در این مهم داشته باشد.

دکوراسیون فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.